Branding dla studia architektonicznego
MIST Architects
Dla zespołu projektantek wnętrz zaprojektowaliśmy kompleksową identyfikację wizualną. Logo, materiały drukowane, portrety biznesowe tworzą spójną całość i odzwierciedlają kluczowe dla marki wartości. Ważnym elementem komunikacji między pracownią a jej klientami są media społecznościowe – aby ją ułatwić opracowaliśmy wzory postów na Instagram i Facebooka.
Zakres projektu:
- logo z podstawową księgą znaku,
- wizytówki, teczka, papier firmowy,
- zdjęcia właścicielek marki,
- szablony na social media,
- fotografie realizacji.
Logo – koncepcje
W trakcie pracy nad logo powstało wiele koncepcji nawiązujących do branży architektury wnętrz.
Branding dla studia architektonicznego
o mist architects
Katowickie studio architektoniczne MIST architects powstało z połączenia dwóch pracowni. Założycielki chciały rozpocząć wspólne budowanie nowego brandu, niezbędne było więc zaprojektowanie całej identyfikacji oraz spójnych z nią materiałów graficznych. Kasia i Monika rozważały kilka propozycji nowej nazwy i na tym etapie rozpoczęła się nasza współpraca – mogliśmy zasugerować najlepszą według nas opcję.
jak wyglądała współpraca przy projektowaniu brandingu?
Początkowy etap tworzenia identyfikacji graficznej zawsze opiera się o przygotowanie bazy inspiracji. Rozmawiamy z klientami na temat ich potrzeb i preferencji. Chętnie przyjmujemy przykłady projektów, które wyjątkowo przypadły im do gustu i dopytujemy z jakiego powodu. W tym przypadku mieliśmy wspólną tablicę na portalu Pinterest, który umożliwia zapisywanie wybranych grafik. Na podstawie takich zapisań zauważyliśmy, że właścicielkom podobają się minimalistyczne, bardzo eleganckie projekty i stonowane kolory, więc w tę stronę rozwinęła się nasza koncepcja.
Logo dla studia architektonicznego
znaczenie i charakterystyka logo
Sam projekt logo nawiązuje do nazwy, ale w dość nieoczywisty i subtelny sposób. Napis częściowo znika, ale tylko na tyle, żeby nie zaburzyć czytelności. W konstrukcji liter można doszukać się nawiązań do architektury. Do logo powstała podstawowa księga znaku, przedstawiająca zasady stosowania logo na różnych materiałach, dobór fontów w materiałach drukowanych i wartości kolorystyczne.
skąd wzięła się kolorystyka?
Z uwagi na swój zawód, nasze klientki były bardzo świadomymi uczestniczkami procesu koncepcyjnego i to one wybrały kolorystykę – szarość i zgaszoną czerwień. Intensywniejszy kolor w bardzo subtelny i stonowany sposób przyciąga uwagę, a szary stanowi świetną bazę do wyeksponowania robiących wrażenie projektów. Tworzone przez MIST aranżacje utrzymane są zazwyczaj w minimalistycznym, nowoczesnym charakterze, świetnie więc komponują się z wybranymi kolorami.
Materiały graficzne dla studia architektonicznego
jakie materiały przygotowaliśmy dla marki?
Z materiałów drukowanych powstały wizytówki, teczka, papier firmowy i ulotka, a z projektów graficznych także szablony na social media, które były dla klientek szczególnie ważne. Spójna identyfikacja także w tym zakresie pozwala budować niezwykle profesjonalny wizerunek w branży. Zrealizowaliśmy kilka różnych projektów w zależności od celu danej grafiki.
nieszablonowe zdjęcia portretowe
Na robiący wrażenie wizerunek złożyła się także ciekawa sesja zdjęciowa. Wykonane w naszym studiu klasyczne portrety biznesowe zmieniliśmy w efektowne grafiki, które odzwierciedlają nieszablonowe myślenie właścicielek marki.
O innych ciekawych portretach biznesowych przeczytacie tutaj.
portrety właścicielek firmy
zdjęcia gotowych realizacji
Identyfikacja dla studia architektonicznego
Tworzenie pełnej identyfikacji wizualnej, rozpoczynając od brandingu, a więc logo i kolorystyki marki, aż po stworzenie materiałów do mediów społecznościowych to duże wyzwanie, które daje jednak ogromną satysfakcję. Nadajemy projektowi określony charakter i budujemy wizerunek, który staje się podstawą do dalszych działań na rynku.
W tym przypadku współpraca przebiegła w niezwykle sympatycznej atmosferze – nasze klientki były jednocześnie bardzo świadome swoich potrzeb i oczekiwań, ale także otwarte na nasze sugestie i propozycje. Nie bez znaczenia był fakt, że ich codzienna praca również dotyczyła kwestii kreatywnych, chociaż oczywiście nie jest to element wymagany do udanego współdziałania.
O ich zadowoleniu z naszej pracy może świadczyć fakt, że obecnie pracujemy nad odświeżeniem strony internetowej studia, a także wciąż działamy w zakresie tworzenia zdjęć gotowych realizacji czy treści przeznaczonych do mediów społecznościowych. Mamy nadzieję, że nasze biznesowe drogi przetną się jeszcze wiele razy.
Więcej materiałów związanych z marką znajdziecie na ich stronie internetowej.
Jesteście ciekawi naszych pozostałych realizacji? Zachęcamy do sprawdzenia portfolio.
social media